Case Studies – Jungheinrich

Concurrentievoordeel na verkoop

Jungheinrich is een wereldwijd toonaangevende concern op het gebied van heftruck-, magazijn- en materiaalafhandelin. Het bedrijf biedt klanten een uitgebreid assortiment aan vorkheftrucks, stellingsystemen en diensten voor de complete intralogistiek.
Jungheinrich werd in 1953 opgericht en breidde zich in de nasleep van de toenemende globalisering ook uit naar het buitenland. Al in 1956 werd in Oostenrijk het eerste buitenlandse verkoopbedrijf geopend. Zwitserland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Denemarken en vele andere landen volgden. Vandaag de dag is Jungheinrich actief in 31 landen met eigen verkoop- en servicebedrijven.

De uitdaging

► Efficiënte en snelle levering van reserveonderdelen voor onderhoudstechnici met als doel zodra reserveonderdelen bestel worden, dezelfde werkdag te kunnen leveren.

► Distributie van reserveonderdelen uit Norderstedt, Lahr en Bratislava.

De oplossing

► Levering van de ca. 3.500 technici direct in de kofferbak.

► Europa-brede retourenverwerking met Innight.

► Levering per nachtexpres

► Retourzendingen binnen 48 uur.

Voordelen

► Het verhogen van de beschikbaarheid van reserveonderdelen voor de volgende dag in heel Europa tot meer dan 96 procent.
► Vermindering van de kosten van kapitaalverbintenissen met gelijktijdige verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening in heel Europa.

Voor Jungheinrich heeft de samenwerking met NOX een duidelijk concurrentievoordeel opgeleverd ten aanzien van een efficiëntere en daardoor kostenbesparende onderdelenlogistiek.
Bovendien kan Jungheinrich de service- en kostenvoordelen direct doorgeven aan haar klanten en zodoende profiteren van een grotere klantentevredenheid- en binding.

Kontakt

nox NachtExpress

Yvonne Kröpelin

unterstuetzung@kontaktlose-logistik.de

Weitere Case Studies

Case Studies – Jungheinrich

Case Studies – Jungheinrich Concurrentievoordeel na verkoop Jungheinrich is een wereldwijd toonaangevende concern op het gebied van heftruck-, magazijn- en materiaalafhandelin. Het bedrijf biedt klanten

Weiterlesen »

Contactloze levering - bent u er klaar voor?

Contactloze levering is niet nieuw – het wordt al decennia lang met succes uitgevoerd binnen vele bedrijfstakken. In het B2B-segment, met name via nachtdistributie. Met deze speciale vorm van levering worden de goederen ’s nachts geleverd en bereiken ze hun ontvanger voordat het werk begint, uiterlijk voor 8 uur ’s morgens. Goederen worden zonder afleverbewijs geleverd binnen individueel overeengekomen opslaglocaties zoals goederensluizen, de kofferbak van een voertuig van een monteur of in kluizen.

Contactloos leveren is mogelijk binnen veel bedrijfstakken en productgroepen. Ook voor die van u?