Case Studies – Avaya Telekommunikation

Probleemloze communicatie dankzij de levering binnen de kofferbak

Avaya ontwerpt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen klanten wereldwijd, waaronder 90 procent van de top 500 bedrijven. Het bedrijf is marktleider op het gebied van internettelefonie.

De uitdaging

► In heel Duitsland waren 1500 servicetechnici tijdens de invoering van de kofferruimtetoevoer van dienst om storingen in de communicatienetwerken zo snel mogelijk vanaf 6.00 uur ’s morgens te verhelpen.

► Bij de start van het project in 1997 werd de distributie uitgevoerd via 100 onbeheerde magazijnen.

► Hoge huurkosten, een hoog kapitaalbeslag voor vervangingsonderdelen en de inefficiënte inzet van technici waren het gevolg.

De oplossing

► Kofferbaklevering dmv nachtdistributie.

► 1997: Start van de veldtest met 40 technici in de regio’s Hannover, Frankfurt en Kempten; integratie van de regionale magazijnen.

► 1999: Invoering van het nieuwe verzendsysteem voor het automatiseren van de bezorging binnen de kofferbak; verzendingen en retouren worden gemeld via gegevensoverdracht op afstand.

► 2000: Invoering van de levering van goederen en het scannen van retouren; implementatie van Track & Trace.

► Sinds 2001 centrale levering van goederen via het nieuwe centrale magazijn in Dietzenbach.

► De bestellingen van de technici worden vóór 16.00 uur in de middag, bij Avaya gemeld,. De registratie van de zendingen en van de retourzendingen worden voor 18.00 uur in de middag aangemaakt. De aflevering van de zendingen vindt voor 6.00 in de ochtend plaats

► Sinds 2005, levering binnen extra opslaglocaties.

Voordelen

► Sterke toename van een leveringsquote van 79 procent in 1997 naar 98 procent in 2009.

► Afname van opslagruimtes van 50.000 m² tot 11.400 m² en verminderde kapitaalinvesteringen van 79 miljoen euro naar 45 miljoen euro.

“Met de stamlevering hebben we ons after sales service enorm kunnen verbeteren en daarmee de klanttevredenheid aantoonbaar kunnen verhogen. Vooral in onze branche is dit natuurlijk een enorm concurrentievoordeel ten opzichte van andere leveranciers”, zegt Richard Bicherl van Avaya.

Kontakt

nox NachtExpress

Yvonne Kröpelin

unterstuetzung@kontaktlose-logistik.de

Weitere Case Studies

Case Studies – Jungheinrich

Case Studies – Jungheinrich Concurrentievoordeel na verkoop Jungheinrich is een wereldwijd toonaangevende concern op het gebied van heftruck-, magazijn- en materiaalafhandelin. Het bedrijf biedt klanten

Weiterlesen »

Kontaktlose Zustellung - sind Sie bereit?

Kontaktlose Zustellung ist nicht neu – sie wird in vielen Bereichen schon seit Jahrzehnten erfolgreich praktiziert. Im B2B-Sektor vor allem im Nachtexpress. Bei dieser besonderen Form der Zustellung wird die Ware in der Nacht zugestellt und erreicht ihren Empfänger schon vor Arbeitsbeginn bis spätestens 8 Uhr. Zugestellt werden sie quittungslos an individuell vereinbarte Ablageorte wie Warenschleusen, den Kofferraum eines Techniker-Fahrzeugs oder Safes.

Kontaktlos ist für viele Branchen und Warengruppen möglich. Auch für Ihre?